Vodafone – et vaan osaa
Kuten pääsin kertomasta, yöbussiliikenne on kaupungissa varsin toimivaa. Vastapainona tälle hyvin pelaavalle käytännön seikalle, Vodafonen puhelinliittymä on tuottanut minulle harmia. Liittymän avaaminen oli vain kohtuullisen vaivan takana, ja vielä siinä vaiheessa palvelu oli ystävällistä ja tehokasta. Sittemmin ongelmia on ilmennyt lisää, vaan ei ratkaisuja.
Tänään firman tarjoama rikkinäinen asiakasrajapinta, jolla liikuin yrittäessäni ratkoa viimeisintä eteeni heitettyä haastetta, ajoi minut kirjoittamaan palautetta yhtiön UKn toimitusjohtajalle. Kävin palautteessa seikkaperäisesti läpi kohtaamani liittymän ja asiakaspalvelun ongelmat, ja toivon saavani vastauksen. Tässä voin käsitellä asiaa vähemmän muodollisesti.
Liittymän perusongelmaa voisi kuvata siten, että kaikki on vähän sinne päin. Asiat suunnilleen toimivat, vaan eivät kunnolla kuitenkaan. Asiakaspalvelu ei ole kiinnostunut asiakkaastaan, kun diili on kerran tehty, eivätkä he oikeastaan osaa asiaansa lainkaan.
Liittymästä puuttuu osa ominaisuuksista jotka sopimuksessa lukevat. Liikkeestä käsketään iloisesti ottaa yhteyttä pienimmänkin ongelman kanssa, vaan yhteydenottoihin ei vastata. Firman virallinen appi ja nettisivujen tilipalvelu antavat liittymästä ristiriitaista tietoa, esimerkiksi niin, että toinen kertoo ensimmäisen kolmen kuukauden rajattoman datan olevan ilmaista, toinen kertoo että kiintiö on jo täynnä ja että laskua ropisee pian.
28-vuotiaalle miehelle myydyssä liittymässä on blokattu olutta käsittelevät sivustot, esim. Camden Brewery sekä muita baareihin liittyviä osoitteita. Eston voi kuulemma poistaa firman sivujen kautta, mutta kun on näpytellyt sivulle kolmatta kertaa saman vuorokauden aikana luottokorttitiedot ja osoitteen osoittaakseen ikänsä, systeemi ilmoittaa kaatuneensa ja pyytää palaamaan pian takaisin. Puhelimessa asiakaspalvelusta kerrotaan, että meneillään on toinen, riippumaton ongelma. Voisinko kokeilla soittaa parin tunnin päästä uudelleen? Asiakaspalvelu on silloin kiinni.
Illalla puhelimeeni soitti automaattinen Vodafonen asiakaspalvelukysely. Kyselyn lopussa sana oli vapaa. Kerroin, että on ikävää olla asiakkaana firmalla, jonka toiminta on kauttaaltaan amatöörimäistä.
2 kommenttia:
Mitäpä tuohon voi sanoa? Jos meno Euroopan englanninkielisellä alueella on tuollaista, pelkään ajatellakin millaisia vaikeuksia olisi vaikka Pariisissa.....
Jep, jep. Santanderin toilailut ovat tietysti vielä oma luku sinänsä, heh heh...
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu